Kezdőlapra

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik.

Megosztás:

Vereckei Kálmán

Annavölgyi Bányász Sportegyesület
Természetjáró Szakosztály
1976 - 1982

1976. február 20-án sok fiatal gyermek szüleinek biztatására, kérésére, a Sportegyesület elnökségének támogatásával megalakult a Természetjáró Szakosztály, 16 fő felnőtt és 11 ifjúsági korú tag részvételével.

A szakosztály indításáshoz és működtetéséhez a Dorogi Járási Természetbarát Szövetségtől kaptunk támogatást. A hivatalos működéshez szükséges igazolási lapokat, nyomtatványokat is a Járási Szövetség biztosította. A megyei Természetbarát Szövetség is örömmel fogadta az Annavölgyi Bányász ezen szakosztályának megalakulását. A következő megyei Szakosztályi értekezletre -melyre 1976 március 7-én Tatán, került sor- már a mi egyesületünk képviselője is meghívást kapott.

A szakosztály vezetésére Vereckei Kálmánt kérte meg a sportegyesület vezetősége. Gyors ütemben készültek a túratervek, a tagsági igazolványok, hiszen közeledett április 4-e, az első túra kitűzött időpontja.

A felnőtt tagok névsora: Vereckei Kálmán, Vereckei Kálmánné, Dér János, Kovács László, Kovács Lászlóné, Vereckei Borbála, Ludvai János, Ludvai Jánosné, Elekes Béla, Elekes Béláné, Ujvári Gyula, Ujvári Gyuláné, Ludvai Róbertné, Lenner József.

Az ifjúságiak: ifj.Vereckei Kálmán, Vereckei Attila, ifj.Kovács László, Bot József, Csepreghy Zoltán, Harcosfalvi Gábor, Kiss Tünde, Szabó Irma, Szolnoki Annamária, Ludvai Katalin, Bukovina Beáta, Fehér Sándor, Fesető Bálint.
Természetesen a későbbiekben az igazolt tagok mellett, rendre vendégek, alkalmi túratársak is részt vettek túráinkon.

Első hivatalos túránkra a túratervnek megfelelően 1976 április 4.én került sor. Útvonala: Annavölgy - Kaolin üzem - Sárisápi TSz. - Epöli Fehér Szikla - Epöl - Ásványbánya - Babályi erdészház - Paulina major - Annavölgy A 26 fő résztvevő által megtett távolság 18-20 km volt. Ez a túra megalapozta a további túrák sikeres teljesítését is, mert a kissé fárasztó út ellenére sok élményt nyújtott.

A szakosztály első évében összesen 21 olyan túrát teljesítettünk, melynek távja 16 kilométernél hosszabb volt. Az év végén ezen túrák alapján minősítette a Megyei Szövetség sportolóinkat. 5 fő bronz jelvény minősítést, 4 fő ifjúsági jelvényt szerzett.
Túráink során bejártuk a Pilis hegység sok-sok turistaútvonalát, jártunk a Gerecsében, a Vértesben, a Börzsönyben és a Budai hegyekben is.

A következő években is sok túrát teljesítettünk, ám az első évet nem tudtuk felülmúlni, így nem sikerült újabb minősítéseket szereznünk.

Minden évben részt vettünk a megyei természetjárók találkozóján, sőt 1979-ben 8 fős csapattal az Országos Bányász Természetjáró Találkozón is részt vettünk a Miskolci Csanyik völgyi táborban.
Ez a rendezvény 3 napos volt, rengeteg látogatóval és sok-sok élménnyel; többek között Lillafüred, a Diósgyőri vár, Ómassa, Avastető, és maga a Bükki Nemzeti Park kínálta látnivalóit.

A gyalogos túrák mellett kerékpáros túrákat is szerveztünk, melyek révén Zsámbékra, Tatára, Esztergomba és Nagybörzsönybe is két keréken jutottunk el.

A kezdeti időszak túrázási kedve és lelkesedése az évek múlásával egyre alábbhagyott, főleg a fiatalok középiskolába kerülése, a tanulásra fordítandó idő növekedése hátráltatta őket a túrákon való részvételben.

Ugyanebben az időben a Sportegyesület vezetésében is túrázás elleni hangulat uralkodott el, mert az a kevés pénz -1980-ban évi 6300 Ft.- is hiányzott a többi sportág, főleg a labdarúgás költségvetéséből, amelyet addig a Természetjárásra biztosítottak.

A Sportegyesület 1981 év végén tartott közgyűlésén, a Szakosztály tudta, és értesítése nélkül annak megszüntetéséről döntött. 1982 januárjában még elküldtük éves túratervünket a megyei Természetjáró Szövetségnek, február 25-én pedig, -értesülve a Sportegyesület döntéséről- Szakosztályunk megszűnéséről szóló levelünket postáztuk.

Fájlaltuk ezt a sajnálatos döntést, de ennek ellenére a természetjárást, immár saját költségre, továbbra is folytatta a természetkedvelő kis csapat, további szép vidékeket bejárva, újabb élményekkel gazdagodva.

Most, sok év távlatából visszaemlékezve, minden természetjárónak, túrázónak köszönjük a Szakosztály 6 éves élete folyamán együtt átélt szép élményeket.